Získejte co nejvíce informací od současného vlastníka a poté si udělejte vlastní průzkum. Díky VIN (identifikační číslo vozidla) si umíte na více webech za určitý poplatek zjistit, zda došlo k nehodě automobilu, kdo je jeho vlastníkem a zda náhodou nebylo kradené.
Projeďte se kolem auta a pozorně si všímejte jestli se na něm nenacházejí nějaká rezavá místa. Rez se zvykne nejčastěji vyskytovat na blatnících či zadních dveřích. U každého auta je to specifické.
Malé skvrny od rzi se vyskytnou téměř vždy, ale dají se poměrně snadno opravit. Pokud však natrefíte na místa, která jsou zcela zrezivělá, koupi vozidla byste měli dobře zvážit.
Při vnější obhlídce vozu si celkově všímejte jeho karoserie. Sedí auto vodorovně na zemi? Visí něco z podvozku? Věnujte zvýšenou pozornost nárazníkům a všímejte si různých promáčknutí či jiných deformací, které by mohly naznačovat nedávnou nehodu.
Motor je nejdůležitější součástí každého vozidla. Při vypnutém motoru otevřete kapotu a vizuálně zkontrolujte motor, zda v něm nejsou netěsnosti kapaliny, koroze nebo prasklé hadice. Zkontrolujte také hladinu motorového oleje a chladicí kapaliny.
Dezén pneumatiky by měl být opotřebován rovnoměrně a všechny čtyři pneumatiky by měly být stejné. Nerovnoměrný dezén nebo nadměrné opotřebování několika pneumatik často znamená špatnou geometrii, což může být příznakem problémů s řízením, odpružením nebo rámem. Špatně vycentrované auto bude při jízdě táhnout doprava nebo doleva.
Průměrné auto ujede každý rok asi 20 000 km. Chcete-li zjistit, zda má vozidlo, které plánujete koupit, vysoký nebo nízký počet kilometrů, vydělte číslo aktuálních najetých kilometrů víkem vozidla.
Auto s vysokým počtem najetých kilometrů má také větší opotřebení mechanických komponentů. Všímejte si zejména opotřebování volantu, řadící páky či ruční brzdy.
Zapnutí rádia je sice fajn, ale tam to nekončí. Ujistěte se, že všechny elektronické součásti v interiéru fungují správně. Zapněte klimatizaci, topení, osvětlení, elektronické otevírání oken a ostatní funkce.
Z čalounění umíte zjistit hodně o celkovém stavu vozidla. Dejte si pozor zejména na skvrny či popraskanou kůži na předních a zadních sedadlech. Přečalounění interiéru není levná záležitost a tak si to předem důkladně zkontrolujte.
Testovací jízda je pravděpodobně nejdůležitější součástí při koupi ojetého vozidla. Naplánujte si trasu tak, abyste si vyzkoušeli jeho řízení, akceleraci, brzdění a odpružení. Jeďte na dálnici, projeďte se po polní cestě a vyzkoušejte si i paralelní parkování.
Vždy trvejte na testovací jízdě a pokud vám ji nechtějí umožnit, od nákupu okamžitě odstupte.
Pokud si myslíte, že jste našli své vysněné ojeté auto, měli byste jej předat ke kontrole důvěryhodnému mechanikovi. Mechanik umí určit, zda má vůz nějaké skryté problémy, které by se mohly ukázat v budoucnosti. Není to zadarmo, ale umí vám to ušetřit spoustu peněz, které byste v budoucnosti zaplatili na drahých opravách.
zakoupené na runder.cz 02.11.2024
zakoupené na runder.cz 13.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 04.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024